چرا کلاغ ها به چیز های براق علاقه دارند؟

۱۳۹۹/۵/۱۴

فرق کلاغ و قراب

یک تصور عمومی وجود دارد که کلاغ ها دزد هستند و به چیز های براق و طلایی علاقه دارند در صورتی که این یک تهمت بزرگ به کلاغ ها است.
در واقع این کلاغ نیست که دزد است کلاغ ها حیوانات بسیار باهوشی هستند ولی دزدی نمیکنند.
این غراب ها هستند که به جمع آوری اشیاء علاقه دارند نه کلاغ ها.

فرق کلاغ با غراب چیست ؟

کلاغ دزد قراب دزدی می کند کلاغ و قراب

پر های کلاغ مات است ولی پر های غراب براق است ، بال های کلاغ در آفتاب به رنگ بنفش و سبز مانند دیده میشود ولی بال های غراب آبی یا بنفش دیده میشود.
منقار کلاغ کوچک و تخت است و هیچ مو یا کرکی در اطرافش ندارد ، منقار غراب بزرگتر و قوی تر است و در بالای آن مقداری کرک دارد.
اندازه ی کلاغ کوچک است ، او تقریبا اندازه ی یک کبوتر است چیزی حدودا 40 سانت با وزن تقریبا 500 گرم یا نیم کیلو ولی غراب بزرگ تر است ، اندازه ی آن بین 60 تا 70 سانت و وزنش دو برابر کلاغ یکی یک کیلو است.
طول بال های کلاغ 80 سانت تا یک متر است ولی بال های غراب بین 120 تا 140 سانت است.
طول عمر کلاغ معمولا فقط 8 سال است ولی طول عمر غراب 30 سال است.
مهارت تطبیق با محیط کلاغ بیشتر شبیه انسان ها است کلاغ ها اجتماعی تر و بی باک تر هستند ولی غراب رفتار حیوانی تر مثل گاو و گوسفند دارد ، کمتر اجتماعی است و از کلاغ محتاط تر است.
صدای کلاغ همان قار قار است و کمی زیر است ولی غراب صدایی شبیه به کورااااک کوراااک یا گونراک گونراک دارد ، صدای غراب خشن و سنگین تر است.
زیستگاه کلاغ بیشتر مناطق شهری است ولی غراب به حیات وحش علاقه دارد.
دم کلاغ ها شبیه بادبزن است ولی دم غراب حالت مثلثی دارد.

اما واقعا چرا غراب ها دزدی میکنند ؟

علت دزدی قراب ها


غراب ها دزدی نمیکنند ، آنها وقتی چیزی جایی افتاده باشد فکر نمیکنند که ممکن است مالکی داشته باشد یا حتی اگر دزدی هم بکنند آنها حیوان هستند و مالکیت و دزدی را به گونه ای که ما درک میکنیم درک نمیکنند.
غراب ها به اجسام کروی شکل مثل توپ گلف و اشیاء براق علاقه ی زیادی دارند ، تحقیقات نشان میدهد که ظاهرا آنها از اشیاء براق برای تحت تاثیر قرار دادن سایر کلاغ ها برای تولید مثل استفاده میکنند.
همچنین غراب های نوجوان علاقه ی زیادی به اجسامی که شبیه تخم آن ها باشد دارند به همین خاطر توپ گلف میدزند.
نظریه ی دیگر این است که احتمالا آنها خیلی کنجکاو هستند و اشیائی که در طبیعیت به صورت طبیعی یافت نمیشوند ، مثل دست بندی طلا یا حتی در یک بطری برای آنها جذاب است و دوست دارند با آن بازی کنند.

قراب در حال دزدی قراب توپ کلاغ دزدی


https://en.wikipedia.org/wiki/Common_raven
https://www.bbc.com/news/science-environment-28797519
https://www.diffen.com/difference/Crow_vs_Raven
https://unis.mcgill.ca/en/uw/birds/ravens_crows.html

 

..